„Școli prietenoase în comunități implicate” – un proiect de succes, la final

„Școli prietenoase în comunități implicate” – un proiect de succes, la final

Astăzi, 28 septembrie 2021, are loc la Inspectoratul Școlar Județean Iași conferința de închidere a proiectului Școli prietenoase în comunități implicate.

În centrul proiectului s-au aflat mai multe paliere de acțiune, precum:

§ campania de informare și conștientizare locală a importanței educației și valorilor incluziunii sociale

§ asigurarea de servicii și programe educaționale pentru copiii de vârsta ante-preșcolară, preșcolară și pentru tineri/adulți care nu și-au finalizat educația obligatorie, în vederea prevenirii și reducerii părăsirii timpurii a școlii

§ asigurarea accesului la servicii educaționale, prin abordarea nevoilor copiilor/tinerilor/adulților și familiilor lor

§ îmbunătățirea și diversificarea serviciilor educaționale oferite în grădinițe și școli

§ formarea resurselor umane din școli în vederea furnizării unor programe educaționale relevante și de calitate

Bilanțul bogat include numeroase activități desfășurate la Erbiceni, Pârcovaci, Podu Iloaiei, Răducăneni, Deleni și la Hârlău, comunități în care școala a devenit locul de întâlnire pentru părinți, tineri, profesori și elevi. Astfel, au fost organizate 10 cluburi Școală după școală, mai multe programe A doua șansă, 6 caravane Școli prietenoase în comunități implicate, 6 spectacole comunitare, 2 concursuri sportive Cupa Prieteniei, 6 concursuri de desen Știați că…? și 6 expoziții locale.

De asemenea au avut loc 4 cursuri de formare teoretică, de Educație Parentală, 1 curs Educația nonformalăși dezvoltarea abilităților sociale în școală, 6 evenimente Expoziția vie, 2 work-shop-uri Promotori pentru Educația Parentală, 1 work-shop cu titlul Educație incluzivă, iar copiii s-au bucurat de 13 ateliere estivale, 4 școli de vară, 72 de activități de educație non-formală și 12 Cluburi tematice de vacanță.

În cadrul proiectului au funcționat de asemenea 6 grupuri Comunitare de Sprijin pentru Incluziunea socio-educațională și au fost elaborate 940 de planuri educaționale individualizate. Un număr de 5 grădinițe au fost amenajate și echipate ca spații de joacă prietenoase.

Opiniile și părerile participanților la activitățile proiectului au fost preluate de experți în cadrul unor focus grupuri, dintre care 18 focus grupuri au implicat copii, 9 focus-grupuri s-au realizat cu implicarea părinților și 3 focus-grupuri cu tinerii care nu și-au finalizat educația obligatorie.

La final de proiect rămâne satisfacția îndeplinirii tuturor obiectivelor și bucuria de a dărui copiilor, părinților, tinerilor, o paletă largă de activități diverse și necesare, de la mese calde până la consiliere și formare, de la concursuri de desene până la expoziții și ateliere estivale sau cluburi de vacanță.

Cu siguranță modelul de intervenție aplicat în cadrul proiectului poate fi multiplicat cu succes și în alte comunități în care reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar sunt priorități certe, așa cum s-au dovedit eficiente și parcursurile de învățare formale, non formale și informale pentru reintegrarea în educație și formare a copiilor antepreșcolari, preșcolari, școlari sau a tinerilor care au abandonat școala.

Proiectul Școli prietenoase în comunități implicate a fost derulat de Inspectoratul Școlar Județean Iași în calitate de beneficiar, alături de Asociația HoltIS și Fundația COTE.

Sursa: Școli prietenoase în comunități implicate – Postări | Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.