74 de educatori parentali au fost formați în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate” – POCU 106616

74 de educatori parentali au fost formați în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate” – POCU 106616

74 de cadre didactice au fost formate ca educatori parentali în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate” – POCU 106616, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Iași în parteneriat cu Asociația HoltIS și Fundația COTE.

Programul de formare a educatorilor parentali cu titlul „Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”, realizat de Asociația HoltIS, vine în sprijinul părinților, în vederea îmbunătățirii și dezvoltării abilităților parentale.

În cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”, programul de formare a educatorilor parentali „Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”, se desfășoară în toate cele 6 comunități implicate: Hârlău, Podu Iloaiei, Răducăneni, Erbiceni, Deleni și Pîrcovaci.

Formarea teoretică a celor 74 de cadre didactice s-a desfășurat la Roman, în județul Neamț, fiind organizată în 4 serii de formare a câte 4 zile fiecare, unde cadrele didactice participante au parcurs temele cuprinse în curriculum dezvoltat de Asociația HoltIS, cu accent pe activități practice și jocuri de rol.

Cursurile de formare teoretică s-au desfășurat în perioada martie-aprilie 2019, urmând ca din luna septembrie 2019 cursurile de educație parentală să se desfășoare în cele 6 comunități vizate de proiect.

„Educația parentală este o activitate care pune în centru părintele și dorințele sale de a se implica în creșterea și dezvoltarea copilului, de a-și dezvolta abilitățile parentale necesare pentru a-i asigura copilului cât mai multe șanse de a-și atinge potențialul.” a punctat Prof. Univ. Dr. Ștefan COJOCARU, Coordonator Partener 1, Asociația Holtis.

Ce este educația parentală și de ce este utilă?

Educația parentală, ca forma de intervenție socială, urmărește să transmită părinților, prin intermediul cursurilor la care aceștia participă, cunoștințe și informații cu scopul dezvoltării abilităților și competențelor parentale care sunt eficiente pe termen lung.

Odată cu dezvoltarea programelor de educație parentală se introduce o nouă viziune a intervenției sociale, care pune accent pe modificarea modului de a gândi al oamenilor, pe interiorizarea unor norme și valori pe care grupul le impune. În ultima perioadă se înregistrează tot mai multe probleme cu care se confruntă unii tineri. De cele mai multe ori, cauzele acestora sunt căutate în mediul grupurilor de egali. Dar este ignorat faptul că factorul determinant al formării comportamentelor viitorilor adulți este mediul familial.

Condițiile sociale, economice și culturale se modifică permanent și de aceea uneori părinții se simt depășiți în a comunica cu copiii lor. Deseori, ei sesizează problemele copiilor doar când acestea sunt manifeste și soluția este de a apela la sprijin din partea specialiștilor, doar în situații de criză. (http://www.educatieparentala.ro/articole/78-ce-este-educatia-parentala-.html)

SURSA: ZIARUL DE IASI

Seria #1
Seria #2
Seria #3
Seria #4

Comments are closed.