BZI – Cel mai AMPLU si EFICIENT proiect de reducerea abandonului scolar, finalizat de Inspectoratul Scolar Iasi

BZI – Cel mai AMPLU si EFICIENT proiect de reducerea abandonului scolar, finalizat de Inspectoratul Scolar Iasi

Sursa: BZI

–––
Ieri, Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a finalizat un proiect amplu, de succes, în cadrul caruia s-au derulat numeroase activitati educative, extrascolare si unde au fost implicati direct prescolari si scolari din mediul rural, parintii acestora si profesorii din cele 80 de scoli selectate • Acesta a fost intitulat „Împreuna pentru copii!” si i-a avut ca parteneri pe cei de la Fundatia Holt

Unul dintre cele mai interesante si de succes proiecte pe zona unui subiect sensibil, anume de prevenire a abandonului scolar, a fost finalizat ieri de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Iasi, impreuna cu Fundatia Holt.

„Este un proiect valoros si unul extrem de interesant tocmai pentru ca, dincolo de alte initiatiative pe care le-am mai avut, de prevenire a absenteismului si a abandonului scolar, cat si de atragerea elevilor spre scoala, de data aceasta, interferenta mai multor factori cred ca este elementul de originalitate al acestuia. Pe de o parte, am vizat elevii in primul rand si realizarea de activitati interesante, atractive si de tip extrascolar sau non-formal, prin care scoala poate fi facuta mai prietenoasa… Pe de alta parte, am vizat profesorii, care sunt un element esential in aceasta triada «elev-profesor-parinte» pentru ca, dincolo de competentele stiintifice si pedagogice, am constata ca este nevoie si de implicare sau de dobandire de alte competente parentale, de a incerca ca acestia sa se implice mai mult in relatia cu familia si de modelarea implicita a acesteia. Asta pentru ca, multe dintre povestile triste de esec sunt legate de medii familiale destramate, de inabilitatea parintilor de a aduce copiii spre scoala, de a gasi solutii si de a-i face sa fie performanti in spatiul scolar”, a precizat prof. dr. Camelia Gavrila, sefa ISJ si managerul general al proiectului.

Pe acest plan, prof. univ. dr. Stefan Cojocaru de la Facultatea de Filosofie si Stiinte Social Politice de la Universitarea Alexandru Ioan Cuza (UAIC), respectiv coordonator al Fundatiei Holt, a tinut sa puncteze urmatoarele elemente. „Acest proiect a fost o mare provocare pentru noi si, tocmai din aceasta perspectiva, ma bucur de colaborarea cu Inspectoratul Scolar, pentru ca am reusit sa facem cursuri de educatie parentala in toate scolile din mediul rural din judetul Iasi. Dincolo de toate aceste cursuri de educatie parentala, au fost pregatite 900 de cadre didactice, pe doua teme foarte sensibile legate de participarea copilului si de abordarea pozitiva a comportamentelor copilului. De asemenea, am organizat «gradinita de familie» in 25 de gradinite din mediul rural! Suntem foarte incantati de toate acestea si, desigur, vom avea si toate rezultatele impactului, care vor fi asupra participarii scolare. Noi am vazut dorintele cadrelor didactice si ale copiilor fata de schimbare si am avut foarte multe provocari, legate de mobilizarea resurselor umane de la nivel local, pentru ca e foarte important ca, dincolo de scoala, comunitatea locala trebuie sa se implice foarte mult pentru prevenirea abandonului scolar si in cresterea participarii scolare. Pe mai departe, lucram cu UNICEF, la dezvoltarea strategiei nationale pentru educatie parentala, astfel incat intentionam ca in urmatorii doi-trei ani sa poata beneficia de educatie parentala toti parintii din Romania. Spun asta pentru ca, profesorii intervin asupra copilului, dar daca mediul familial nu se modifica, este foarte grea activitatea cadrelor didactice”, a reliefat si profesorul Cojocaru.

De reamintit ca, proiectul intitulat „Împreuna pentru copii!”, implementat de Inspectoratul Scolar si Fundatia Holt, a vizat dezvoltarea într-o perioada de 20 de luni, a unui program pilot prin implementarea unor noi servicii integrate în 80 de scoli din mediul rural din judetul Iasi, în vederea prevenirii riscului de abandon scolar, a cresterii participarii scolare si a incluziunii sociale a 1.445 de copii aflati în situatii de risc si a familiilor acestora. Rezultatele finale au condus la dezvoltarea unei retele judetene de educatori parentali, care sa sprijine grupurile vulnerabile, sa desfasoare activitati cu parintii copiilor si sa sustina procesul de integrare sociala si prevenire a situatiilor de risc. Astfel, a fost vizata îmbunatatirea capacitatii de prevenire a absenteismului si a abandonului scolar, prin implicarea unui numar de 990 de cadre didactice din mediul rural din judetul Iasi.

––––

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.